Registrace stroje
Košík je prázdný
Aktuality

Kde se vyrábí Honda?

Továrna byla založena ve francouzském Ormes v r. 1986 a původní název zněl Honda Europe Power Equipment. Jak název napovídá, továrna byla vybudována na výrobu motorových strojů (Power Equipment) hlavně pro Evropu. V dubnu r. 2008 byla továrna přejmenována na současnou Honda France Manufacturing s.a.s.
Výrobní kapacita továrny činí 410.000 jednotek ročně.

 

Pokud jste majitelem motorové travní sekačky, zajděte do garáže a podívejte se na modelové označení. Možná budete překvapeni, že se stroj japonské značky vyrábí v Evropě. Věřte, že to není nic divného. Tento japonský výrobce má po celém světě desítky výrobních závodů, jak na výrobu automobilů, motocyklů a motorových strojů. Nás však zajímají továrny Honda, kde se vyrábí motorové stroje.

HR21Ale vraťme se k továrně Honda France Manufacturing s.a.s.. Továrna ve francouzském Ormes byla primárně vybudována k produkci zahradní techniky a elektrocentrál, určených převážně pro Evropu. Součástí podniku bylo i obchodní a marketingové oddělení, školící a testovací centrum pro Evropu a také konstrukční a vývojové středisko.
V začátcích se výroba sekaček Honda soustředila na modely vyvinuté vývojovým střediskem v Japonsku a pro evropský trh byla výroba předána právě sem. Jednalo se např. o modely motorových sekaček s hliníkovým podvozkem, modelového označení HR194 nebo HRA214. Ve své podstatě, zahradní technika Honda byla do této doby doménou hlavně v Japonsku, Asii a v USA. Proto by se dalo říct, že výrobou v této továrně ve Francii byl zahájen prodej travních sekaček Honda v Evropě.

HRG413V roce 1997 se výroba rozšířila o model sekačky HRG413. Jednalo se o základní model hobby sekačky s podvozkem z ocelového plechu a motor zde byl použit poměrně zastaralé konstrukce s bočními ventily SV (Honda GV100). Souběžně se zahájením výroby tohoto modelu byly modernizovány a zcela přepracovány sekačky s hliníkovým podvozkem a dostaly označení HRD535 s motorem GXV140 o výkonu 5HP. Tyto sekačky zároveň svou konstrukcí povýšily na "profi" úroveň a po několika evolučních změnách jsou v nabídce Hondy dodnes (HRD536 a HRH536). Na přelomu tisíciletí byla představena sekačka HRB 475, která byla prezentována jako sekačka "De-luxe". Podvozek byl vyroben z pevnostního plastového LHRE42BST1polymeru Xenoy, motor byl použit stejný jako u HRD535 a kromě tehdy převratné konstrukce podvozku sekačka, dostala vedle mechanické převodovky i hydrostatický pojezd. Model HRB475 byl postupem času nahrazen modelem HRX476, který je vyráběn dodnes, ale v podstatě se jedná o zcela jinou sekačku. Za zmínku stojí i model sekačky Honda HRE42B, která předběhla svou dobu o téměř čtvrtstoletí. Jednalo se totiž o bateriovou sekačku. Bohužel v té době zájem o AKU sekačky byl minimální a Honda po cca 2 letech výrobu akumulátorové sekačky ukončila.
UMT422_431DZahradní technika byla v roce 1995 obohacena o řadu křovinořezů s 2-taktními motory pod označením UMT. Jednalo se o modely UMT28, UMT32, UMT41 a UMT51.

Rok 2000 byl u Hondy prohlášen rokem "frontálního útoku" na dvoutaktní motory. Do nového tisíciletí Honda plánovala vstoupit s absolutním ukončením výroby 2-taktních motorů (i u motocyklů) a vše nahradila ekologicky čistějšími a uživatelsky příjemnějšími 4-taktními motory. "...a narodily se GX22 a GX31" - v r. 1997 byla v Japonsku zahájena výroba miničtyřtaktních motorů, určených primárně pro křovinořezy a malou techniku. Z trhu se zahradní technikou tím pádem v r. 1998 zmizely křovinořezy Honda s 2-taktními motory, které byly nahrazeny zcela novými, 4-taktními stroji pod označením UMT422 a UMT431. Jednalo se o první křovinořezy na světě, poháněnými 4-taktním motorem. Od té doby i 48254_Brushcutter_UMK_450_BJ9I2922_ORIGINALkřovinořezy byly ve francouzské konstrukční kanceláři mnohokráte přepracovány a dnes se nabídka 4-taktních křovinořezů může pyšnit 7 modely (UMK425, UMK435 a UMK450) v různých provedeních.

V té době světlo světa spatřil také zcela nový, moderní motor Honda pod označením GCV135 a GCV160 s nebývalým u této kategorie motorů, rozvodem OHC, určený především pro pohon sekaček. Motory Honda GCV vyráběly v Itálii, způsobily ve světě malýchHRG465 spalovacích motorů "malou revoluci" a to bylo odrazovým můstkem pro další modernizaci motorových sekaček vyráběných v tehdejším HEPE (Honda Europe Power Equipment). Od roku 1999 se nemoderní motory Honda GV100 nahradily výkonnějšími a moderními motory GCV a vznikly tak modernizované verze Honda-HRB475sekaček HRG415 a HRG465. 
Motor GCV se použil i k modernizaci luxusní sekačky HRB a "narodila se" HRB475 v několika verzích a provedeních.
Příchod nového tisíciletí byl pro Hondu zcela přelomovým milníkem. Došlo k zásadním změnám v sortimentu a na scéně se objevila zbrusu nová řada sekaček, které Honda pojmenovala IZY. Jednalo se o modely HRG415C a HRG465C. Konstruktéři ve francouzské továrně zcela přepracovali podvozek sekačky a v duchu IZY (snadného) ovládání začaly nové IZYny dobývat evropský trh. Netrvalo dlouho a modelová řada IZY pod označením HRG416C1 a HRG466C1 se stala pilířem nabídky sekaček Honda a po několika evolučních úpravách tvoří páteř sortimentu dodnes.
V roce 2013 se řada sekaček IZY rozrostla o větší modely se záběrem 53cm, které nesly modelové označení HRG536C a s úspěchem se51041_HRG_466_SKEP_04_ORIGINAL zde vyráběly až do roku 2019, kdy byla jejich výroba ukončena. Model HRG536C byl v nabídce nahrazen modelem HRN536, tan se aktuálně vyrábí v továrně Honda v USA.
P6255350
Od r. 1997 se v tehdejším HEPE vyráběly také zahradní traktory. Modely se záběrem 92, 102 a 122cm začínaly u modelu HF2113 se záběrem 92cm a ležatým jednoválcem Honda o výkonu 13HP. Ale k podstatné změně došlo s příchodem dvouválcových vidlicových motorů Honda s rozvodovým mechanismem OHC. Nabídka traktorů se rázem rozšířila na model HF2114 (záběr 92cm), HF2216 (záběr 102cm) a HF2218 (záběr 122cm). I řada traktorů doznala časem celou řadu konstrukčních změn až do dnešní podoby, kdy nabídka traktorů činí 5 modelů pod označením HF2417 a HF2625, poháněných vidlicovými dvouválci Honda a záběry sečení od 102 do 122cm a výkonem motoru od 17HP do 25HP.  51083_HF2625_HME_02_ORIGINAL

48296_HRX476VYE2018_DSC2527_2_ORIGINALAni výše zmíněná sekačka "De luxe" Honda HRB476 nezůstala beze změn. Celá řada patentovaných prvků udělala z této modelové řady skutečně něco mimořádného a pod označením HRX476 se v několika variantách nachází i v dnešní nabídce Honda.

Vrcholem v nabídce zahradní techniky jsou právem robotické sekačky. Vývojové a konstrukční středisko v tehdejším HEPE se dlouho zabývalo vývojem robotických sekaček a v roce 2012 byla na trh uvedena první robotická sekačka Honda, zvaná Miimo, pod modelovým označením HRM300 a HRM500. Na výrobu robotickýchMiimoLocation_0186_preview sekaček vybudovala Honda ve své továrně ve Francii novou montážní linku a robotické sekačky v současné době vyráběné v Honda France Manufacturing ve Francii pod označením HRM se vyvážejí i mimo evropský kontinent do Japonska a USA.

51181_HRG_466_XB_Cordless_Lawnmower_07_ORIGINAL"Doba elektrická" však neminula ani proslulého výrobce spalovacích motorů, jakým Honda je. V r. 2016 Honda představila svoji první generaci malých AKU ručních strojů, na které v továrně ve Francii navázali v r. 2019 výrobou AKU sekaček na základě modelů HRGs logem IZY-ON. Na AKU modely IZY od r. 2021 naváže i akumulátorová verze sekaček sekačky HRX476

Vedle výše uvedené zahradní techniky se v továrně ve francouzském Ormes vyráběly také velmi oblíbené stavební rámové51878_Izyon_cordless_lawnmower_133_04Sep19_BP2010_ORIGINAL elektrocentrály o výkonu od 2kVA do 7kVA jak v jednofázovém, tak i ve třífázovém provedení. Tato modelová řada pod označením EC/ECT mnoho let tvořila páteř výrobního programu továrny až do roku 2017, kdy Honda výrobu elektrocentrál v této továrně ukončila.
V továrnách Honda po celém světě se čas od času výrobní programy mění a může samozřejmě docházet ke změnám i v továrně Honda France Manufacturing s.a.s.

Továrna Honda France Manufacturing s.a.s. dnes splňuje nejpřísnější kritéria, kladená jak na kvalitu výroby, tak na ochranu životního prostředí. Při výrobním procesu je využíváno moderních technologických postupů a pro konečného uživatele bude zajímavé vědět, že každý stroj, který sjede z výrobní linky je před zabalením zprovozněn, nastartován, seřízen a přezkoušen. Pokud je vše v pořádku, olej a benzín je ze stroje odsáván a stroj je zabalen a expedován k zákazníkovi.
Pro uživatele to znamená, že při koupi stroje dostává do ruky již odzkoušený a seřízený stroj.

Produkty

Honda Power Equipment

Motorové stroje Honda se do České republiky začaly oficiálně dovážet v roce 1992. První smlouva o zastoupení byla mezi firmou BG Technik a Honda Motor Co.,Ltd. podepsána 26. 12. 1992. Od té doby je vybudováno kompletní zastoupení Honda Power Equipment (Honda - motorové stroje) včetně dovozních a obchodních služeb prostřednictvím široké dealerské sítě, technickým zázemím s poradenskou a podpůrnou servisní činností. Unikátní systém zásobování náhradními díly umožňuje v případě nutnosti opravit i stroj starý třeba i 20 let.

Vaše důvěra je pro nás zavazující a uděláme vše pro to, aby Honda byla pro Vás nikoliv "starostí", ale zábavou.

Honda Power Equipment BG Technik Vari EGO
Selvo Altendorf OAV Vitap
Honda Auta Honda Moto Global Honda